Je verhaal de wereld in sturen en laten beklijven? Wees niet bang je verhaal vaak te delen en in diverse vormen te herhalen.

Als je je idee op een krachtige manier in de wereld wilt zetten, denk je allereerst na over waarom je de dingen doet die je doet.

Vaak heb je een persoonlijk verhaal waarom je dat idee bedacht hebt en waarom het belangrijk voor je is. Wees niet bang om dat te delen. Daardoor leren mensen jou beter kennen en zullen ze jou ook beter onthouden.

Deel dat verhaal op veel verschillende manieren. In blogs. In pitches. Op sociale media. In je presentatie. Bij het koffiedrinken met mensen uit je netwerk.

Als je je idee wilt verspreiden en betrokkenheid wil krijgen van mensen, zijn herhaling en consistentie in woord en beeld namelijk van groot belang.

Dezelfde soort beelden, eenvormige kleuren, dezelfde tone of voice, dezelfde missie: alles draagt bij aan een eenduidige en krachtige boodschap.

Herhaling maakt van jou een solide baken

Jij denkt misschien zelf dat al die herhaling oersaai is. En ook weinig creatief.

Maar je publiek hoort of leest steeds jouw consistente boodschap in een overvloed van andere uitingen. Juist daardoor onthouden ze het en gaan ze jou herkennen als de persoon die altijd ‘dat ene’ doet. En dat blijft niet alleen hangen, maar draagt ook bij aan je betrouwbaarheid.

Wees dus niet bang om via diverse kanalen veel te herhalen! Je creativiteit kun je wel kwijt in het verzinnen van telkens andere manieren om jouw verhaal of boodschap in te verpakken.

Sprankel!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Over Sigrid

Verhalenmaker | Creatieve Gids | Praktisch idealist | Auteur | Trendonderzoeker | Conceptontwikkelaar | Journalist |  Neerlandica

Sigrid werkte twintig jaar als journalist en bladenmaker voordat ze in 2009 haar eigen bedrijf startte. Als verhalenmaker helpt ze maatschappelijke instellingen en publieke organisaties aan verhalen die mensen in beweging brengen.

Inmiddels geeft zij haar kennis en ervaring ook door aan ervaren professionals via haar online programma’s en boeken, zoals Lenig Denken en Toverballen voor het Brein.

Zij werkt intensief één op één met bevlogen professionals en inspireert hen bij het ontwikkelen van creatieve plannen en storytelling. Daarmee helpt ze hen om de beste versie van zichzelf te worden en hun verhaal te laten sprankelen

Meer ontdekken over verhalen en creatief denken? Laat je hier inspireren!

 

Print Friendly, PDF & Email

Je vindt dit misschien ook leuk