Meesterschap | Ik weet wat jij wil
04 januari 2023 
3 min. leestijd

Meesterschap | Ik weet wat jij wil

Ik weet wat jij wil. 

Je wil je lezers overtuigen zonder pusherig over te komen. Zodat je je niet opdringt, net als de glibberige verkoper van de zoveelste energiemaatschappij.

Je wil dat mensen gezellig aanhaken, makkelijk klant bij je worden en met je meedoen. Of jouw inspirerende voorbeeld volgen, omdat jij duurzaam eet, jezelf als een stijlgodin kleedt met vintage kleding en een groot hart voor dieren hebt.

Je wil een continue stroom fijne opdrachten, zodat jij nooit meer hoeft te twijfelen over een broodbaantje.

Ik begrijp je.

De vraag is niet of jij je opdringt (dat doe je niet) maar of je boodschap wel helder genoeg is. 

Want als je dit niet op orde hebt, is je schrijfwerk - sorry dat ik het zeg - vergeefse moeite.

Je boodschap zet niets in beweging in het emotionele brein van je lezer. Dat is de werkelijke reden waarom je lezers niet met jou in zee gaan of niets van zich laten horen.

Een tekst gaat alleen werken als je heel doordacht communiceert. Niet door iets op te dringen maar door aan te trekken. 

En daarvoor dien je nauwkeurig te weten wat jouw ideale lezer wil.

En dan bedoel ik echt precies. 

  • Niet een online training met 25 modules over meditatietechnieken, maar meer rust in het lijf.
  • Niet een theaterabonnement, maar een ingezakte relatie weer oppeppen.
  • Niet een snelle auto, maar het gevoel de vrijheidskoningin op de weg te zijn.

Mensen gaan alleen met jou in zee als ze het begrijpen. En beter nog: als ze het voelen tot in hun diepste binnenste. Als ze gloeiende wangen krijgen.

Want alles staat of valt daarmee.

Ze gaan naar jou omdat… 

  • jij begrijpt wat ze willen.
  • ze jou helemaal vertrouwen
  • omdat ze zichzelf vertrouwen

Dat laatste is belangrijker dan je denkt.

Je lezers moeten zichzelf in staat achten om resultaten te boeken, voldoende tijd vrij te maken of de cursus te voltooien. Ze hebben het nodig dat ze in zichzelf geloven, zodat ze voldoening ervaren.

Of nog simpeler: een dopamineshotje krijgen in hun brein, zoals ook de ontwerpers in Silicon Valley zo goed weten.

En jij, geloof jij in jezelf? 

Durf dan je verhaal te brengen op een manier die anders is. Met jouw Unique Storypoint. Omdat je jouw visie durft te delen. Omdat jij het net iets anders ziet dan anderen. Omdat jij ze meeneemt in een verbluffend verhaal, waar je lezer ook onderdeel van wil zijn.

Het is de hoogste tijd dat je het schrijven van overtuigende teksten serieus gaat nemen. Als deelnemer van mijn eerdere (schrijf)programma’s weet je dat trouwens al.

Je kent de magische werking van plakkracht.

Maar er is nog veel meer als het op overtuigend schrijven aankomt. Zoals de STER-formule, die je bij vrijwel ieder verhaal kunt toepassen om het brein aan te zetten.

Daarom nodig ik je nu uit om mee te doen met de opvolger: Meesterschap met Plakkracht. Alleen voor ervaren schrijvers, die de ultieme kneepjes van het vak willen leren.

In deze training ga je leren:

  • … hoe het brein psychologisch werkt en hoe jij daar maximaal gebruik van maakt
  • ... hoe je onderzoek doet bij je lezers, zodat jij hun diepere verlangens voortaan precies onder woorden brengt. Ook de dingen die ze zelfs niet tegen hun partner zeggen, omdat ze zich er eigenlijk voor schamen.
  • ... hoe je je pen ragfijn hanteert, zodat je je lezers in het hart raakt.

Je gaat volledig opnieuw kijken naar je communicatie en ziet daardoor wat je nooit meer moet doen en wat je blinde vlekken waren. Voortaan weet je precies hoe je een heldere boodschap kan delen, waardoor je inspanningen wél zin hebben.

Kijk hier hoe je meedoet aan Meesterschap met Plakkracht.  

Vanaf 13 februari gaan we van start. Top als jij er ook weer bij bent!





Over de schrijver
Jij bent de creator van je eigen verhaal. Maar het is niet makkelijk om dat verhaal te verwoorden. Zeker niet als jij een visionair bent of een ideeënfontein en overal mogelijkheden ziet.Ik werk met mensen die zich niet langer klein willen houden, maar groter willen groeien. Persoonlijk en met je vak. Ondernemers met een missie, een bijzondere aanpak, heel veel kennis en/of ervaring.Samen met jou ga ik op zoek naar diepere drijfveren, kleurrijke dromen en jouw missie. Jouw hogere doel, waarvoor jij het allemaal doet. Ik zie snel de rode draad en geef je helderheid.