Is jouw verhaal inspirerend genoeg in coronatijden?
05 november 2020 
1 min. leestijd

Is jouw verhaal inspirerend genoeg in coronatijden?

Wat doe jij om je publiek te inspireren in tijden van crisis? Hoe wijs jij de weg naar creatieve mogelijkheden? En wat betekent dat voor jouw verhaal?

Nu de coronacrisis voortduurt en we de tweede lockdown in zijn gerold, moeten we opnieuw onze weg vinden. Een nieuwe manier om van betekenis te zijn, omdat vertrouwde paden zijn afgesneden. Laten zien wat we werkelijk waard zijn.

En dat geldt vermoedelijk ook voor jou, als je een eigen praktijk of bedrijf hebt. Als je trainingen, danslessen of dagvoorzitterschappen aanbiedt, bijvoorbeeld.

Het virus heeft vaak je professionele identiteit op losse schroeven gezet.

Je moet meebewegen in omstandigheden die radicaal veranderd zijn. Alles uit de kast halen. Naar nieuwe oplossingen zoeken, bijvoorbeeld omdat mensen niet meer op de vertrouwde manier jouw kantoor, overlegplek, feestzaal of behandelruimte kunnen bezoeken.

Misschien moet je op zoek naar een ander verdienmodel, een andere doelgroep, een ander bestaansrecht.

En een verhaal dat verheldert wat je doormaakt.

Meer dan ooit is het belangrijk om eerst in gesprek te gaan: luisteren naar je gasten, afnemers, gebruikers, klanten, wat dan ook. Want zij vertellen waar echt behoefte aan is in deze rare tijden.

Wat ik hoor is dat coachees, bewoners, gasten en klanten in die gesprekken verlangen naar wegwijzers in het dagelijkse leven. Ze willen actief en optimistisch blijven, maar ze weten niet hoe. Ze verlangen van professionals zoals jij een creatieve voortrekkersrol.

Met ideeën voor een praktische aanpak om deze tijd positief door te komen.

Want hoe kan het wel?

Op allerlei fronten zie je nu organisaties en bedrijven hun beste beentje voorzetten. Ze spannen zich in om die nieuwe verhalen te vertellen.

  • Buren vierden dit jaar Burendag voor hun eigen voordeur.
  • Lootjestrekken.nl bedacht manieren voor een online uitpakparty op sinterklaasavond.
  • Showtime Evenementenbureau zet een autorally als teambuildingsactiviteit in de etalage.

Dus, ga het eens na voor jezelf.

Is jouw verhaal wel inspirerend genoeg? 

Weet jouw publiek hoe en wat ze kunnen doen, nu de normale routes afgesneden zijn? En kun jij daarin dan met jouw aanbod of met jouw werk een glansrol spelen? Laat het me weten!






Over de schrijver
Jij bent de creator van je eigen verhaal. Maar het is niet makkelijk om dat verhaal te verwoorden. Zeker niet als jij een visionair bent of een ideeënfontein en overal mogelijkheden ziet.Ik werk met mensen die zich niet langer klein willen houden, maar groter willen groeien. Persoonlijk en met je vak. Ondernemers met een missie, een bijzondere aanpak, heel veel kennis en/of ervaring.Samen met jou ga ik op zoek naar diepere drijfveren, kleurrijke dromen en jouw missie. Jouw hogere doel, waarvoor jij het allemaal doet. Ik zie snel de rode draad en geef je helderheid.