Mission Possible

1-op-1 storytelling voor  bevlogen koplopers 
zodat je doorbreekt met je missie

    Storytelling voor koplopers en vernieuwers

    Aan de slag met je gave missie, je community of je innovatieve plan? En moet je ook iets over jezelf zeggen op een netwerkbijeenkomst of een profiel schrijven? 

    Of heb je het zo min mogelijk over je eigen rol, omdat jij niet zo nodig de aandacht op jezelf vestigt?

    Toch kom je er niet onderuit om iets over jezelf te zeggen.

    In een presentatie, in een pitch of op de website van jouw initiatief.


    Je kunt niet lauwwarme informatie delen en intussen een prachtige missie tot uitvoer brengen. Je dient ook mensen te inspireren. Want mensen kopen niet alleen jouw oplossing, maar ook je waarden, je ideeën en je persoonlijke visie. 

    Dus natúúrlijk gaat het ook om jou als boegbeeld en drijvende kracht achter een (maatschappelijk) initiatief of vernieuwende aanpak.


    Je visie heb je wel klaar, da’s het probleem niet. 


    Maar vertellen over jezelf, je drijfveren of je grotere plan? 

    Daar loop je enorm tegenaan te hikken. Je schuift die podcast voor je uit. Je spreekt sluiertaal. Of je blijft je boodschap maar aanpassen om de juiste woorden te vinden.


    Hoe krijg je de kern van jóuw specifieke plan of missie te pakken? 

    Zoveel documenten, plannen en goedbedoelde adviezen… door de bomen zie jij het bos niet meer.


    Hoe snappen ze wat jij bedoelt?

    Hoe overtuig je mensen? En het liefst een beetje snel?

Zonder het juiste verhaal geen doorbraak



    Veel mensen met een missie zien vaak iets belangrijks over het hoofd.

    Je missie, dat is waar je 's nachts voor wakker gemaakt kan worden. Jij kent je onderwerp door en door, want jij lééft je missie. 

    Maar als je alleen uitdraagt wat je zelf allemaal weet, bouw je niet aan de diepere verbinding met de mensen voor wie je het doet.




Je moet ook hongerig zijn om de gedachten van je toekomstige lezers of luisteraars te achterhalen.


Als je niet precies weet wat hen werkelijk drijft, ga je nooit de juiste mensen bereiken om jouw community te laten groeien, deelnemers aan te trekken en het verschil te maken met jouw missie.

Storytelling en creatief denken

Het komt erop neer je eigen taal te leren spreken.


Met jouw persoonlijkheid

Jouw woorden 

Jouw vorm

Mijn STER-methode loodst je er soepel doorheen.

  • Je ontdekt fascinerende invalshoeken, die jou onderscheiden van de rest. Je maakt keuzes welke elementen er in moeten komen en welke zeker niet.
  • Je krijgt scherper wie je bent als bevlogen leider, ondernemer of innovator, waar je voor staat en wat je onderscheidt van anderen in je branche of vak. 
  • Je leert hoe je herkenbare vergelijkingen maakt. Hoe je jouw publiek de heldenrol geeft. En wat jouw werkelijke rol is als koploper met een missie.

Je zult verrast zijn over het perspectief dat er ineens voor jou ontstaat, waardoor je de ruimte voelt om voluit voor jouw verhaal te gaan staan. 

Je ziet ineens de samenhang en voelt je stevig om je missie verder uit te dragen. Want dit is de essentiële basis om daarna soepel jouw podcasts, video's en podium-talks te maken.


Organisaties creatiever maken

Slapeloosheid de wereld uit

Vrouwelijk leiderschap

Burn-outs voorkomen

Afrekenen met huiselijk geweld


Jij kent jouw missie zelf het allerbeste.




Je krijgt het voor elkaar met mijn hulp en advies

Als ervaren schrijfexpert weet ik precies hoe je helderheid krijgt in een verhaal en hoe je jouw boodschap plakkracht geeft.

Drie elementen zijn essentieel bij het uitdragen van je missie:

  • Je visionaire aanpak of methode
  • Je persoonlijke stijl (en hoe je bij jezelf blijft)
  • Je uitgekiende taalgebruik (woorden met plakkracht)

In mijn langdurige eerdere werk als journalist heb ik stapels rapporten en documenten doorgespit en een paar duizend mensen geïnterviewd om telkens de kern in een relatief klein stuk tekst te vangen én aansprekend op te schrijven.

De 'wie, wat, waar, hoe en waarom' uit de journalistiek hanteer ik eigenlijk nog steeds. Met daar bovenop de magische aantrekkingskracht van storytelling, die onmiskenbaar hoort bij het uitvoeren van een missie.

Met draken onderweg (want die kun je niet onbenoemd laten).

En met een goede afloop, zodat jij jouw hogere doel bereikt: mission possible!


Je straalt duidelijkheid en slagkracht uit.

Daardaar komen er daadkrachtige mensen op je af. 

Met opdrachten. Of budget voor je plannen.

Heimelijk brengt deze aanpak je veel meer.

Want onze sessies gaan over helderheid, in je hoofd, in je teksten en bij je missie. Je krijgt eindelijk scherp wat je moet vertellen, zodat mensen met je mee gaan doen.

  • Hoe jij de vinger legt op waar je lezers/afnemers/gebruikers werkelijk mee worstelen
  • Welke eerste stap zij moeten nemen om hun ambities waar te maken
  • Hoe jij hun diepste verlangens uit laat komen

Je rekent af met je innerlijke criticus en houdt jezelf niet langer klein. Je durft echt te gaan staan voor jouw missie. En juist daardoor boek jij fabelachtige resultaten voor de mensen waar je het voor doet. Want zij zijn de werkelijke helden in jouw verhaal.


Natuurlijk heb jij straks de vier kernverhalen beschikbaar die jij als innovator telkens weer nodig hebt om hen aan te spreken en in beweging te brengen. Je verhalen worden gretig afgenomen, als limonade bij de marathon.


Voor wie is dit?

Waarschijnlijk ben je (sociaal) ondernemer, directeur of een innovatieve leider. Je hebt je onderneming, stichting of community. Je verlegt graag de grenzen van jezelf en de grenzen waar je in de buitenwereld tegenaan loopt.

Pionieren, dat past bij jou. Je doet een hoop zelf, ook het schrijven van teksten.


Maar je hebt echt hulp nodig bij het vinden van de rode draad in je verhaal.

Omdat je hoofd tolt van alle mogelijkheden. Je wil goede en concrete adviezen, want je popelt om je missie groots uit te voeren. En je wilt ook gerichte feedback, zodat je niet staat te blunderen als alle ogen op jou gericht zijn.


Welke verhalen heb je altijd nodig voor je missie?

Als koploper met een missie heb je vier cruciale verhalen nodig om je plannen goed voor het voetlicht te krijgen: het profielverhaal, het visieverhaal, het signatuurverhaal en het veranderverhaal.

Daarmee heb je voor elke gelegenheid het juiste verhaal paraat over je missie, je drijfveren en je aanpak, zodat je niet langer zomaar wat deelt zonder duidelijk plan. 


Samen vormen ze een hecht geheel, zodat jij jouw boodschap via ieder kanaal voor het voetlicht krijgt. Jij sleept jouw subsidie soepel binnen, jouw community groeit en je krijgt uitnodigingen om jouw visie op het podium te delen.

null

Hoe zit het programma in elkaar?

  • We bepalen samen de overkoepelende boodschap en mogelijke uitwerkingen met vier soorten verhalen die je elke keer opnieuw nodig hebt om je mensen te raken met jouw boodschap.
  • We kiezen nauwgezet voor wie je schrijft en doen daar grondig onderzoek naar, zodat je elke keer de juiste snaar raakt.
  • We ontwerpen je aanbod, de manier waarop je presenteert, hoe en waar, zodat jouw boodschap staat als een huis.


Wat heb je na dit programma?

  • Je kent je kernverhalen met je Unique Storypoint op je duimpje. Met deze positionering onderscheidt je jezelf van anderen in jouw markt/sector en maak je een blijvende indruk. 
  • Je voelt je vrij om voor jezelf te kiezen, waardoor je krachtiger in de wereld staat (en eigenlijk uitgroeit tot de Superheld met de Mission Possible). Daardoor voel jij hoe jij echt van betekenis bent in deze wereld en voel je rust in je hoofd.
  • De 4 soorten verhalen die je 100 % nodig hebt voor je missie en waar je altijd op kunt voortborduren. Geen trekken en sleuren meer, maar aantrekkingskracht uitoefenen om de wereld mooier te maken met jouw missie.

Inhoud van het programma:

Kick-off

Allereerst ben je welkom in mijn coachstudio in Den Haag voor een live startbijeenkomst van 3 uur. Hier gaan al heel wat puzzelstukken op hun plek vallen. Reken alvast op creatieve werkvormen!

Kernverhalen

Want hier begint het allemaal mee. Waarom  jij doet wat je doet. Als je dat weet, wordt de presentatie van je missie nog makkelijker.

 Coachingcalls

We hebben 1 keer in de maand een zoomcall van 1,5 uur over jouw aanpak, je positionering, je doelgroep en alles wat daarbij komt kijken.


Persoonlijke feedback  

Je stuurt je teksten en schriftelijke plannen toe voor feedback. Je schudt de sluiertaal van je af en je leert hoe je voortaan opvalt met je stijl, tone of voice en uitstraling.

Of je laat je teksten door mij schrijven, zodat jij je handen vrij hebt.

Tussenresultaten vastleggen

Toegang tot de exclusieve Vleugels met je Verhaal-tracker om je tussenresultaten vast te leggen. Zo boek je zichtbaar vooruitgang.

Half jaar begeleiding

6 maanden lang heb je direct toegang tot mij om jou als mentor te begeleiden.

Mijn rol bij jouw verhaal

Ik begeleid je om helderheid te krijgen in jouw boodschap, zodat jij een enorme groeisprong maakt. Want jij hebt bijzondere krachtbronnen in jezelf, die je hiervoor aanboort.

 Ik zie snel de rode draden, de aansprekende details én de mogelijkheden om jouw missie groter te maken.

Vandaar ook de naam: Mission Possible.

Bonussen:

  • Online academie: 24/7 toegang tot Verhalenhuis.online met een schat aan voorbeelden opdrachten en materialen.

  • Kant-en-klare templates: je ontvangt alle tips, formats en andere tools om de beste resultaten te halen met jouw missie.


  • Portfolio: je bouwt online je eigen verzameling op, zodat je straks alle verhalen bij de hand hebt die je nodig hebt.
  • Boek: je ontvangt mijn boek Jongleren met Vermicelli over het creëren en leven van je eigen verhaal.

Mijn naam is Sigrid van Iersel: personal storycoach, journalist en schrijver (o.a. van Jongleren met Vermicelli en Toverballen voor het brein). 

Mijn missie? Ik wil precies weten hoe verhalen werken en hoe je ze zo krachtig mogelijk opschrijft, zodat mensen staan te trappelen om met je mee te doen.

Jarenlang kreeg ik dat bij mijn journalistieke werk niet voor elkaar. Het leek wel alsof lezers geen fluit deden met mijn stukken. Aan de structuur of de inhoud van de stukken lag het niet. Maar waaraan dan wel? 

Mijn jarenlange zoektocht heeft me  eye-openers opgeleverd. Mijn studie Nederlands, waarin ik alles leerde over verhalen, kwam daarbij ineens heel goed van pas. 

Met deze inzichten heb ik al talrijke bevlogen leiders begeleid, zodat ze hun doelen bereikten. 

Ik won de Zilveren Veer, de prijs voor het beste journalistieke artikel, waarbij ik de kracht van storytelling inzette om mensen aan de onderkant van de woningmarkt te belichten. Voor mij het zoveelste bewijs dat verhalen toverkracht hebben bij het uitvoeren van je missie. 

Dit zeggen eerdere deelnemers:

Puck Moll | Je Gids in Verandering

Bijna spelenderwijs ging ik samen met Sigrid met mijn verhaal aan de slag. Tot mijn verrassing kwamen er eerst nog veel meer losse stukjes op tafel. Het waren stukjes die ik niet eerder had gezien.


Het meest bijzondere is dat al die kanten nu samenkomen in mijn nieuwe verhaal. Er bleek ineens samenhang in te zitten.


Ik had het idee dat ik moest kiezen, maar daardoor kwam ik aan veel kanten in mezelf nooit toe. Nu wel.

Maayke Raedts | Consultant

Dit coachtraject brengt mij niet alleen schrijfkracht, maar ook een persoonlijke groei die ik niet eerder aan schrijven gekoppeld had. Het proces voelt intensief.


Toch kan ik dit pad op een hele fijne zachte manier gaan met Sigrid als professionele, passievolle (schrijf-)coach die kennis heeft van de corporate wereld, de kunde om mijn popcornbrein te ontwarren, een bijzonder groot inlevingsvermogen en veel wijsheid.  Op mijn eigen tempo, maar altijd voorwaarts.

Machella Boot | Oprichter Liftkracht

Sigrid gaf goede denkrichtingen, stelde de juiste vragen en moedigde me aan. Daardoor kreeg ik zicht op mijn overtuigingen waarmee ik mezelf in de weg zat.


Door onze gezamenlijke verkenningen zie ik nu duidelijker wat er al is en waar ik naartoe mag groeien.


Ik heb nu bouwstenen, die me houvast geven om mensen mee te nemen. Na 14 jaar ondernemerschap voel ik me toegerust om de volgende stap te zetten.

De mensen die je wil bereiken hebben een heldere opbouw nodig om jou te kunnen volgen.

Het liefst een verhalende opbouw, omdat we daarmee als mensheid al 10.000-en jaren onze (leer-) ervaringen doorgeven.


Termijnen

1225,-
in 3 termijnen

1-op-1 begeleiding

Persoonlijke feedback op je werk en/of het uitschrijven van jouw verhalen

Vleugels met je Verhaal-tracker 

Toegang tot de bibliotheek van het Online Verhalenhuis 

Vele handige templates

Kickstart-sessie

Ineens

3775,-
in een keer
1-op-1 begeleiding

Persoonlijke feedback op je werk en/of het uitschrijven van jouw verhalen

Vleugels met je Verhaal-tracker

Toegang tot de bibliotheek van het Online Verhalenhuis 

Vele handige templates

Kickstart-sessie


Aan jou de keuze.

Ga door zoals je bezig was.


Maar je weet wat ze zeggen: je boekt geen andere resultaten door telkens in dezelfde groef te blijven voortploegen.


Natuurlijk komen de verhalen over jouw missie er ooit wel. 

Maar hoe lang gaat het nog duren?

Hoeveel mensen ga je mislopen die nu al staan te trappelen om met je mee te doen?

En vooral: zijn de verhalen over je missie dan wel helder en overtuigend genoeg om mensen in het hart te raken?


Of je boekt even een gesprek met mij in.

We bespreken samen jouw vragen en verkennen welke groeistappen er mogelijk zijn voor jou. Zonder enige verplichting, het vraagt alleen een uurtje van je tijd. Daarna weet je precies waar je aan wilt werken en op welke manier.

Dat kan zo:

  • De makkelijkste manier: maak hieronder rechtstreeks een afspraak in mijn agenda.
  • Of neem contact met me op via contact@sigridvaniersel.nl en ik reageer snel.



Dat inspirerende verhaal met plakkracht, 

dat laat zien waar jij voor staat en waar jij voor gaat.