Doorbreken met je missie

1-op-1 coaching voor bevlogen koplopers
zodat je vleugels krijgt

    Realiseer je baanbrekende ideeën


Je bent vol ambitie en hebt veel ideeën.

Maar vertellen over jezelf, je drijfveren of je grotere plan? 

Daar loop je enorm tegenaan te hikken. Want juist omdat je boodschap zo verknoopt is met je eigen idealen en ervaringen, voelt het kwetsbaar.

Dus schuif je die webteksten, die presentatie en dat boek voor je uit. 

Je blijft je verhaal maar aanpassen om de perfecte woorden te vinden.

Je spreekt sluiertaal. 'Het' komt er niet uit.


Super frustrerend, want je blijft rondjes draaien. En je beseft dat er meer nodig is. Je kunt niet lauwwarme informatie delen en intussen een prachtige missie tot uitvoering brengen. Je dient mensen ook te inspireren met een bevlogen verhaal. 

Want mensen willen niet alleen jouw oplossing, maar ook je waarden, je ideeën en je persoonlijke visie.


  • Hoe krijg je de kern van jóuw specifieke plan, concept of missie te pakken? 
  • Hoe snappen ze wat jij bedoelt en kijken ze je niet wazig aan?
  • Hoe overtuig je mensen van de waarde? En het liefst een beetje snel?

Als professionele, passievolle coach heeft Sigrid de kunde om mijn popcornbrein eindelijk te ontwarren.

Maayke Raedts | Global Director Trade Finance


Telkens weer opnieuw beginnen...

Heel veel tijd verliezen, terwijl je zo graag je doel wil bereiken...

Ik weet waar jij doorheen gaat. 

null

Mijn STER-formule loodst je er soepel doorheen.

  • Positionering: Je bouwt aan je visie als baanbreker op jouw vakgebied. Met een verhalend concept, waardoor samenhang ontstaat. Je krijgt scherp wie je bent als bevlogen leider, ondernemer of innovator, waar je voor staat en wat je onderscheidt van anderen in je branche of vak. 
  • Storytelling: Je maakt heldere keuzes welke verhalen je deelt en op welk moment. Daardoor kom je in actie en voer je je plannen daadwerkelijk uit.
  • Visie: Je leert hoe jouw publiek de heldenrol geeft in jouw visie. En wat jouw werkelijke rol is als koploper met een missie.

 En vooral: je voelt rust en vertrouwen omdat je precies weet wat je doet.

Daarmee win jij tijd, die je liever in je missie steekt.

Echt gaaf om te ontdekken wat het betekent om energie te krijgen als je je qua werk gaat toeleggen op wat je altijd al had willen doen.  

Sem van de Pol | Sociaal ondernemer & storyteller bij Spelevaart



    Veel mensen met een missie zien iets belangrijks over het hoofd.

    Je missie, dat is waar je 's nachts voor wakker gemaakt kan worden.

    Jij kent je onderwerp door en door, want jij lééft je missie. 

    Maar de kans is groot dat ze je niet begrijpen.

    Of je wegzetten als een softie, een aansteller of een zonderlinge figuur.


    Deze stap is cruciaal:

    Pas als je precies weet wat hen werkelijk drijft, ga je deelnemers aantrekken, je onderneming op poten krijgen en het verschil maken met jouw missie. Je hebt een concept nodig waarin alles samenkomt. Met behulp van verhalen.

Sigrid stelt wezenlijke vragen en laat je groot dromen. En tegelijk komt ze met hands-on-tips over hoe je stappen zet om die dromen te verwezenlijken. Uit het bruisende brein van Sigrid komen zoveel goede opdrachten en tips dat ik er altijd geïnspireerd vandaan kom.

Jeanine Mies | Trainer en schrijver van Magneetwoorden - de aantrekkingskracht van positieve taal
Storytelling en creatief denken

"Op het moment dat ik een verhaal vertel voor mijn publiek, dan zie ik mensen opveren. 

Mijn boodschap komt ineens wel binnen. 

Hoe mooi is dat?"

Het meest bijzondere is dat al mijn verschillende kanten samenkomen in mijn nieuwe verhaal. Door de samenwerking met Sigrid ontdekte ik ineens de samenhang. Ik kwam aan veel kanten in mezelf nooit toe. Nu wel.

Puck Moll | Oprichter Je Gids in Verandering

Zonder het juiste verhaal geen doorbraak



Je krijgt het voor elkaar met mijn hulp en advies

Als storytellingexpert heb ik al veel bestuurders, ondernemers en andere leiders in het onderwijs, sociaal domein en de zorg begeleid bij hun verhalen en alles wat daarbij komt kijken: social media, positionering en zichtbaarheid. Ik weet  precies hoe je jouw boodschap plakkracht geeft en tot uitvoering brengt: met een verhalend concept.

Drie elementen zijn daarin essentieel:

  • Je persoonlijke stijl (en hoe je dicht bij jezelf blijft)
  • Je baanbrekende aanpak of methode: jouw visionaire concept
  • Je uitgekiende taalgebruik en verhalen met onweerstaanbare plakkracht


null


In mijn eerdere werk als journalist heb ik stapels rapporten en documenten doorgespit en een paar duizend mensen geïnterviewd om telkens de kern in een relatief klein stuk tekst te vangen én aansprekend op te schrijven.

De 'wie, wat, waar, hoe & waarom' uit de journalistiek hanteer ik nog steeds. Gemixt met de magische aantrekkingskracht van storytelling, die onmiskenbaar hoort bij het uitvoeren van een missie.

Met draken onderweg (want die kun je niet onbenoemd laten). En met een goede afloop, zodat jij jouw hogere doel bereikt.

Vandaar de naam van dit programma: mission possible!


Dankzij de scherpe vragen van Sigrid kreeg ik zicht op de overtuigingen waarmee ik mezelf in de weg zat. Ik heb nu de bouwstenen die me houvast geven om mensen mee te nemen in mijn verhaal.

Machella Boot | Oprichter Liftkracht & De Kunst van Anders Kijken

Jij kent jouw missie zelf het allerbeste.


Afrekenen met huiselijk geweld

Organisaties creatiever maken

Slapeloosheid de wereld uit

Vrouwelijk leiderschap

Burnouts voorkomen

Mijn missie voelt soms heel zwaar en serieus. Van Sigrid kreeg ik opdrachten om de wereld op een andere manier te bekijken en ook op een andere manier te benaderen.

Mirjam van Elst | Communicatiestrateeg voor dierzaam en duurzaam communiceren

Heimelijk brengt deze aanpak je veel meer.

Want onze sessies gaan over helderheid: in je hoofd, in je teksten en bij je missie

  • Je koopt tijd, want je krijgt eindelijk scherp wat je gaat vertellen. Tijd die je inzet om je boodschap veel verder te verspreiden en daardoor veel meer invloed uit te oefenen. 
  • Lef. Met jouw baanbrekende concept durf je voluit te gaan staan voor jouw idealen.
  • Je rekent af met je innerlijke scherpschutter. Je houdt jezelf niet langer klein.


Daardoor boek jij fabelachtige resultaten voor de mensen voor wie je het doet. 

Zij zijn de werkelijke helden in jouw verhaal.


null

Voor wie is dit?

Waarschijnlijk ben je (sociaal) ondernemer, inspirator of innovatieve leider. 

  • Je hebt je onderneming, stichting of community waarmee je je idealen realiseert. 
  • Je verlegt graag de grenzen van jezelf en de grenzen waar je in de buitenwereld tegenaan loopt.
  • Ontdekken en pionieren, dat past bij jou. 

Maar je hebt ondersteuning nodig bij het vinden van de rode draad in je verhaal.

Omdat je popcornhoofd tolt van alle mogelijkheden. 

Je wil goede en concrete adviezen, want je popelt om je missie groots uit te voeren. En je wilt gerichte feedback op je teksten of je presentatie, zodat je niet staat te blunderen als alle ogen op jou gericht zijn.

Concrete opbrengsten van het programma

Kernverhaal in 1 concept

Jouw verhalende concept, zodat jij jouw missie in een handomdraai weet te verhelderen aan de hand van jouw kernverhaal. Het uitdragen van je ideeën wordt voortaan een eitje (en jij staat zelfverzekerd te stralen). En je vertelt voortaan het júiste verhaal, dat doel treft.

Teksten op orde

Je mag me alle teksten en plannen voorleggen waar je aan werkt.

Denk aan: je scripts voor je webteksten, podcast of video, de opzet voor je presentatie of live dag, je jaarplan, leergang of je subsidieaanvraag. Of natuurlijk jouw boek.

Rust in je hoofd

Ik ben je sparringpartner en loop met je mee. Ze kunt altijd overleggen over de belangrijke keuzes om jouw missie, stichting of community enorm te laten groeien.


null

Je straalt duidelijkheid en slagkracht uit.

Daardoor komen er daadkrachtige mensen op je af. 

Met de juiste opdrachten. Of met budget voor je plannen.

Wat krijg ik nog meer?

Bonus: online bibliotheek

24/7 toegang tot mijn online bibliotheek met een schat aan materialen, tips en kennis die je niet wil missen.

Bonus: tips, formats en tools

Je ontvangt alle tips, formats en andere tools om de beste resultaten te halen met jouw missie. Dit gaat jou veel tijd besparen, omdat je geen omwegen meer hoeft te bewandelen.

Om iets te veranderen moet je het verhaal veranderen. 

Inclusief je eigen verhaal.

Mijn naam is Sigrid van Iersel: storycoach, journalist en schrijver. Mijn missie?

Ik wil precies weten hoe verhalen werken en hoe je ze zo krachtig mogelijk opschrijft, zodat jij je idealen tot leven kan wekken. 

Jarenlang kreeg ik dat bij mijn journalistieke werk niet voor elkaar. Het leek wel alsof lezers geen fluit deden met mijn stukken, waarbij ik aandacht vroeg voor vergeten mensen.
Aan de structuur of de inhoud van de stukken lag het niet. Maar waaraan dan wel? 

Dat was het begin van een lange zoektocht. Alle puzzelstukken vielen in elkaar toen ik de Zilveren Veer wonde prijs voor het beste journalistieke artikel. Mijn verhaal over mensen aan de treurige onderkant van de woningmarkt raakte de lezers diep. Met storytelling kon ik mensen een stem geven, die nergens gehoord en gezien werden.

Met deze inzichten begeleid ik nu bevlogen leiders om de wereld liefdevoller, gelijkwaardiger en duurzamer te maken. Voor mij het zoveelste bewijs dat verhalen toverkracht hebben.

Ernee ten Anscher |

Senior communicatie-adviseur

Ik vind Sigrid bewonderenswaardig en inspirerend om mee te maken. Haar begeleiding is persoonlijk en effectief. Ik was verrast door de topkwaliteit van haar feedback: snel, persoonlijk, deskundig, bemoedigend en ze schiet reusachtig in de roos.


Caroline Renette | Registercounselor & therapeut

Ik heb door Sigrids programma ontdekt dat dit is wie ik ben: speels en een snelle denker. Snel verbanden zien, plaatjes voor me zien. Met een brein dat snel 'aan' staat en dan in soort knikkerbaan verandert. Dat inzicht hielp mij enorm.


Wat ik doe

Na mijn studie Nederlands werkte ik 20 jaar als (parlementair) journalist, conceptontwikkelaar en bladenmaker. Daarbij heb ik geleerd dat een boodschap overbrengen niet alleen gaat om de woorden die je op papier zet. Je moet ook to the point zijn: met het vangen van onthullende details en het stellen van diepgravende vragen.

Ook weet ik hoe je sterke concepten bouwt en begrijpelijk maakt. Ik heb prijswinnende bladconcepten ontwikkeld voor ministeries en de politie.


Sinds 2009 heb ik mijn eigen bedrijf Verhaallijnen, gespecialiseerd in storytelling en creatief denken. Ik heb veel leiders begeleid bij organisaties, gemeenten en ministeries. Ook heb ik tientallen ondernemers geholpen bij hun missie, creatieve concepten gebouwd en hun presentaties ontwikkeld met behulp van de STER-formule.


Ik schreef drie eigen boeken, mijn vierde boek is in de maak. Ook schreef ik voor de politie Rotterdam het boek Spoedassistentie Hoek van Holland, dat geroemd werd als innovatieve manier om hulpverleners in moeilijke omstandigheden een stem te geven.


Ik ben auteur bij het platform Frankwatching en gecommitteerde bij de Storytelling Academy.

De mensen die je wil bereiken hebben een heldere opbouw nodig om jou te kunnen volgen.

Het liefst een verhalende opbouw, omdat we daarmee als mensheid al 10.000-en jaren onze (leer-) ervaringen doorgeven.


575,- per maand (ex btw)

  • 1-op-1 begeleiding bij je verhalende concepten 
  • Persoonlijke feedback op je werk  (je mag me alles voorleggen)
  • Gericht werken aan je missie, zodat je zeker weet dat je voortgang boekt
  • Toegang tot de bibliotheek van het Online Verhalenhuis 
  • De zekerheid dat je aan het juiste verhaal werkt (en geen tijd verspilt)
  • Handige storytemplates voor je visieverhaal en andere verhaalvormen


We gaan een samenwerkingsverband aan voor 6 maanden.


Veelgestelde vragen over Mission Possible

Waar word ik bij geholpen?

✔️ We richten ons allereerst op de vorming van de verschillende verhalen die jij steeds weer nodig hebt bij het uitvoeren van je missie: je eigen verhaal, de verhalen om je partners en andere stakeholders mee te nemen, het verhaal van je klant of deelnemer, etc.

✔️ We werken aan jouw verhalende concept: je positionering, je visie en je persoonlijke stijl, inclusief jouw Unique Storypoint. Hiermee onderscheidt je jezelf van anderen en verander je het verhaal in jouw markt/sector.

✔️ We doen uitvoerig onderzoek naar je ideale deelnemer/klant, zodat je precies weet op wie je je richt en hoe jij je boodschap helemaal op hen afstemt.

✔️ We maken concrete plannen met bijbehorende acties zodat jij precies weet voor wie je werkt en hoe. Je schudt de sluiertaal van je af en ontdekt hoe je voortaan opvalt met je stijl, tone of voice en uitstraling.

✔️ Ik vraag door, geef gerichte feedback en vertel je exact hoe je het aanpakt: hoe je je zinnen formuleert, welke volgorde het beste werkt en wat je beste invalshoek is.

Uiteraard kun je ook alles wat er verder voorbij komt aan mij voorleggen.

Wat is de inhoud van het programma?

✔️ Kick-off

Allereerst ben je welkom voor een startbijeenkomst van 3 uur (online of live in mijn Verhalenstudio in Den Haag). Hier gaan al heel wat puzzelstukken op hun plek vallen. Reken op creatieve werkvormen!

✔️ Kernverhalen

Hiermee weet jij jouw missie in een handomdraai te verhelderen. Met deze verhalen wordt het uitdragen van je missie een eitje (en sta jij zelfverzekerd te stralen).

✔️ Coachingcalls

2 keer in de maand voeren we een zoomcall, waarin we verder werken aan jouw verhalend concept en je kernverhalen.

✔️ Persoonlijke feedback

Je stuurt je teksten en schriftelijke plannen toe voor feedback.

✔️ Kennis

Daarnaast kun je altijd terecht in de online bibliotheek als je verdieping zoekt over schrijven, positionering, verhalenformats, etc.

Hoe weet ik zeker dat mijn missie echt een 'Mission Possible' wordt en dat ik concrete resultaten zie?

Ik geef je geen garanties, want jij bent zelf aan zet. Waar ik wel voor insta is dat ik met al mijn enthousiasme, inzet en kennis met jou aan de slag ga. In de reacties van mijn klanten lees je hoe dit hen geholpen heeft.

We werken bij voorkeur zes maanden samen. Door jouw groei ga je jouw investering snel terugzien: in je onderneming, je team en je persoonlijke ontwikkeling.

Kost me dit veel tijd?

Je stopt er zelf zoveel tijd in als jij nodig acht. Wat heb jij ervoor over om jouw resultaten te behalen?

Ik bied je in ieder geval alle ruimte om samen te werken binnen jouw persoonlijke tijdschema, zodat het past bij jouw agenda. Want waarschijnlijk heb jij nog meer te doen!

Ik vind het spannend om te investeren in mezelf. Is dit wel de juiste keuze?

Heel begrijpelijk! Investeren in jezelf is spannend. Alles wat je niet kent, brengt ongemak en onzekerheid met zich mee.

Tegelijkertijd weet ik dit: wanneer je niet investeert verandert er niks en ga je ook niet je baanbrekende ideeën verspreiden, op de manier dat het echt vruchten afwerpt.

Zonder eerste stap bereik jij niet de doorbraak waar je naar verlangt. Bedenk eens hoeveel tijd het je kost om te blijven twijfelen en dubben, terwijl er ondertussen niets verandert.

De vraag is alleen doe je dit nu, om te kunnen groeien en je idealen te verwezenlijken, of blijf je het telkens uitstellen?

Waarom zou ik voor jou kiezen als mentor?

Goede vraag! Je kunt natuurlijk een standaard training doen. Maar na de trainingsdagen sta je er weer alleen voor en moet je de uitvoering zelf uitvogelen. Ik begeleid jou liever langer en diepgaander, zodat je in de praktijk jouw verhalen gaat testen en uitproberen. Het is helemaal naar jouw wensen en behoeften, zodat we precies aansluiten op wat jij nodig hebt!

Kan ik het programma ook onderbreken of na afloop verlengen?

Het is inderdaad mogelijk om eenmalig op de pauzeknop te drukken voor een onderbreking van dit traject. Vakanties van jou en van mezelf tellen niet mee; het aantal weken dat je nog tegoed hebt, schuift mee.

Na zes maanden kun je het traject per drie maanden verlengen.


Nothing is impossible, the word itself says 'I'm possible'

Audrey Hepburn


Aan jou de keuze.

Ga door zoals je bezig was.


Maar je weet het: je boekt geen andere resultaten door  dezelfde acties eindeloos te blijven herhalen.

Natuurlijk komen de verhalen met jouw inzichten er ooit wel. 

Maar hoe lang gaat het nog duren?

Hoeveel tijd heb je nodig voordat jij resultaten gaat zien van je missie?

En vooral: zijn de verhalen over je missie dan wel warm en overtuigend genoeg om mensen in het hart te raken?


Of je boekt even een adviesgesprek met mij in.

We bespreken samen jouw vragen en verkennen welke groeistappen er mogelijk zijn voor jou. Zonder enige verplichting, het vraagt alleen een uurtje van je tijd.

Daarna weet je precies waar je aan wilt werken en op welke manier.

De makkelijkste manier: maak via de button hieronder rechtstreeks een afspraak in mijn agenda.

Hoe voelt het voor jou als je jouw missie tot leven ziet komen en de resultaten ziet? Laten we ervoor gaan en de komende tijd echt iets gaafs bereiken!

Dat inspirerende verhaal met plakkracht, 

dat laat zien waar jij voor staat en waar jij voor gaat.

Met een bevrijd gevoel kwam ik naar buiten

Ik kwam binnen met de vraag hoe ik nu eindelijk eens kan bereiken dat mijn werk er net zo uit gaat zien als de ideeën die ik daar al jaren over heb in mijn hoofd.

Door de vragen die Sigrid stelde, zag ik opeens glashelder dat dat beeld helemaal niet bij me past. Ik hoef niet van alles te ondernemen om ergens te komen, ik ben er al. Het enige wat me te doen stond, was niet langer vast te houden aan die ideeën.

Met een bevrijd gevoel kwam ik naar buiten. De dagen na het gesprek kwamen er meteen mooie kansen op me af. Ongelooflijk.


Jeannette van der Burgh | Antropoloog en schrijver