Storytelling voor koplopers en vernieuwers
Aan de slag met je gave missie, je community of je innovatieve plan? En moet je ook iets over jezelf zeggen op een netwerkbijeenkomst of een profiel schrijven?Toch kom je er niet onderuit om iets over jezelf te zeggen.
In een presentatie, in een pitch of op de website van jouw initiatief.
Je kunt niet lauwwarme informatie delen en intussen een prachtige missie tot uitvoer brengen. Je dient ook mensen te inspireren. Want mensen kopen niet alleen jouw oplossing, maar ook je waarden, je ideeën en je persoonlijke visie.
Dus natúúrlijk gaat het ook om jou als boegbeeld en drijvende kracht achter een (maatschappelijk) initiatief of vernieuwende aanpak.
Je visie heb je wel klaar, da’s het probleem niet.
Maar vertellen over jezelf, je drijfveren of je grotere plan?
Daar loop je enorm tegenaan te hikken. Je schuift die podcast voor je uit. Je spreekt sluiertaal. Of je blijft je boodschap maar aanpassen om de juiste woorden te vinden.
Hoe krijg je de kern van jóuw specifieke plan of missie te pakken?
Zoveel documenten, plannen en goedbedoelde adviezen… door de bomen zie jij het bos niet meer.
Hoe snappen ze wat jij bedoelt?
Hoe overtuig je mensen? En het liefst een beetje snel?