Als je verhalen nodig hebt voor jouw missie of voor jouw bedrijf

Een goed verhaal grijpt je bij de lurven. Het laat je niet meer los. De plakkracht is onweerstaanbaar.

Waarschijnlijk wordt het wel eens tegen je gezegd. Dat je aan ‘storytelling’ zou moeten doen via blogs, artikelen of presentaties. Dat je tekst een stuk verhalender mag.

En jij denkt: zeker, maar HOE dan?

In dit blog richt ik me op jou, als je mensen enthousiast wilt maken over je missie. Of over je aanbod, je project of je diensten.

Die oproep om meer verhalen te delen, klinkt niet voor niets.

Een boodschap, hoe goed ook, onthouden mensen niet als er geen emotionele component bij zit.

Het klinkt misschien hard, maar het is helaas waar. Voordat ze je stuk tjokvol feiten hebben uitgelezen, zijn ze jouw waardevolle inhoud alweer vergeten.

Een verhaal, dat is andere koek.

Een verhaal bevat ontroering, roept empathie op of laat mensen glimlachen. En pas als het mensen van binnen raakt, komt de boodschap binnen. Dan ontstaat er een connectie tussen jou als verteller en de ontvanger.

Zolang die connectie er niet is kun je duizend keer vertellen hoe enthousiast jij bent over je dienst, product of missie. Maar mensen komen niet in actie.

Dat is zo jammer.

Misschien denk je nu: interessant, maar ik heb toch helemaal niks boeiends te vertellen?

En hoe kóm ik dan aan die verhalen?

Dat snap ik.

Of misschien zie je die verhalen wel, maar weet je niet hoe je die verhalen op een goede manier opschrijft en deelt. Eerlijk en puur. Zonder opschepperij. En zonder dat je er anderen in betrekt die daar niet op zitten te wachten.

Daar wil ik je bij helpen.

Want als je eenmaal oog hebt voor deze verhalen, hoor en zie je ze ineens wel. Al die verhalen zijn er namelijk al.

Als je weet waar je op moet letten, ben je voortdurend alert op die mooie verhalen. In je eigen leven. Overal om je heen.

Daardoor zit je nooit meer verlegen om ideeën voor verhalen rondom jouw aanbod of je missie. Je weet precies hoe en waar je storytelling inzet voor jouw bedrijf of project.

Vandaar mijn gloednieuwe online masterclass op vrijdag 27 november en maandag 7 december. Het is de allereerste keer dat ik op deze wijze mijn kennis en enthousiasme voor verhalen deel. Dus als je hier al lang op zit te wachten, dan is dit je kans 🙂

In deze masterclass leer ik je hoe je die verhalen precies opspoort.

En ik leer je hoe je storytelling écht goed inzet. Zodat je lezer denkt: oeh, dit wordt knotsgek/ spannend/ ontroerend/ geestig…

Je ontdekt daarbij hoe jouw verhalen opvallen in de bestaande overvloed aan blogs, posts en artikelen. Hoe je helemaal jezelf blijft met je verhalen. Hoe je op een natuurlijke manier bouwt aan jouw fanbase (bijvoorbeeld voor jouw boek of jouw project). En hoe mensen heel graag jouw verhaal doorvertellen.

Nog even praktisch:

  • Data: vrijdag 27 november en maandag 7 december 2020, 10-13 uur
  • Investering: 497,- (ex. btw)
  • Voor zzp’ers, ondernemers en ‘mensen met een missie’
  • Twee online bijeenkomsten, inclusief 2 waardevolle handleidingen
  • Kennis, uitwisseling, tips en trucs. Tussendoor werk je aan een schrijfopdracht

 

Klik voor meer informatie en aanmelding op de button:

Masterclass Storytelling

Heel graag tot dan!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Over Sigrid

Verhalenmaker | Storytelling Coach | Creatieve Gids | | Auteur | Conceptontwikkelaar 

De verhalen over onszelf en de wereld beïnvloeden hoe we kijken naar onze eigen mogelijkheden.

Denk jij in problemen of in mogelijkheden? We kunnen zelf kiezen.

Je verhaal veranderen is de eerste stap in de richting van je gewenste toekomst. Ik help je om de verhalen te vinden die jou laten floreren en mensen in beweging te brengen. Ook help ik je om deze verhalen tot leven te wekken en te verspreiden.

Met verhalen baan jij de weg naar een toekomst vol mogelijkheden. Jij wordt een visionaire veranderaar, die jouw eigen verhaal gaat leven. Met helderheid, verbeelding en betekenis.

Meer weten? Laat je hier inspireren!

You may also like