Op een natuurlijke manier zichtbaar zijn met verhalen

Je kunt goed zijn in je vak, maar het draait uiteindelijk om je verhalen. Want dankzij jouw verhalen kunnen mensen zich echt met jou verbinden.

Zichtbaarheid is belangrijk: voor ondernemers en voor mensen die in een organisatie werken. Hoe weten ze anders dat ze jou moeten vragen om deel te nemen aan dat nieuwe interessante project? Of dat ze bij jou moeten zijn voor die expertise die zij net nodig hebben?

En dan denk je vooral aan sociale media, aan blogs of aan andere kanalen. De beste manier om op te vallen op deze kanalen is het delen van verhalen. Door je verhaal te vertellen, deel je niet alleen wat je doet, maar ook waarom.

Lezers lopen daar enorm warm voor.

Zeker als dat geen gladgepolijst verhaal is, maar iets echts en persoonlijks. Zelden kreeg ik zoveel reacties als de keer dat ik mijn verhaal deelde over mijn te vroeg overleden ouders en hoe dat de keuzes in mijn leven beïnvloed had. Of over de verhalen die ik geschreven heb over deze corona-tijd.

Op sociale media willen mensen geen zaken doen met bedrijven, maar met mensen zoals zijzelf. Ze willen je echt leren kennen, want dan begrijpen ze ook zichzelf beter.

Ze zijn geïnteresseerd in jou, omdat jij een mens van vlees en bloed bent.

Of je hebt iets waarin ze zichzelf herkennen.

Ik las laatst een boek van een financiële expert, puur omdat ze ook allerlei details over haar persoonlijke leven deelde. Daaruit leerde ik hoe zij financiële vrijheid vertaalde in haar eigen leven. Dat vond ik pas echt inspirerend.

Als je je verhalen consistent doorvoert – op sociale media, maar ook in je presentaties, je blogartikelen, etc. – herkennen mensen direct waar jij voor staat. Wanneer mensen je een poos volgen, valt de keuze gemakkelijker op jou.

Je verlaagt daarmee de drempel om met jou in contact te komen. Ze ‘kennen’ je eigenlijk al. Zelf krijg ik regelmatig nieuwe opdrachtgevers door het delen van verhalen op sociale media.

Persoonlijke verhalen zijn dus super waardevol. Maar oh, wat is het voor veel mensen moeilijk om er echt voor te gaan zitten en zo’n verhaal op papier te krijgen. Bovendien voelen veel mensen een groot ongemak bij het delen van hun persoonlijke verhaal. Terwijl dat helemaal niet hoeft.

 

Laat je daarom inspireren door deze 87 verhaalideeën, waarmee jij op een natuurlijke manier werkt aan meer zichtbaarheid. Het gaat over het delen van vakgeheimen, je waarden en je inspiratiebronnen.

Ik heb ze alvast voor je verdeeld in handige categorieën.

Gebruik de zin als ‘aanleiding’ om te gaan schrijven. Zo wordt het makkelijker om zichtbaar jezelf te zijn, bijvoorbeeld op Instagram of Facebook.

 

> Download hier 87 verhaalideeën 


 

Ik lees je verhalen binnenkort. Succes!

 

 

 

 

Over Sigrid

Verhalenmaker | Storytelling Coach | Creatieve Gids | | Auteur | Conceptontwikkelaar 

De verhalen over onszelf en de wereld beïnvloeden hoe we kijken naar onze eigen mogelijkheden.

Denk jij in problemen of in mogelijkheden? We kunnen zelf kiezen.

Je verhaal veranderen is de eerste stap in de richting van je gewenste toekomst. Ik help je om de verhalen te vinden die jou laten floreren en mensen in beweging te brengen. Ook help ik je om deze verhalen tot leven te wekken en te verspreiden.

Met verhalen baan jij de weg naar een toekomst vol mogelijkheden. Jij wordt een visionaire veranderaar, die jouw eigen verhaal gaat leven. Met helderheid, verbeelding en betekenis.

Meer weten? Laat je hier inspireren!

 

You may also like