Ze wilden niet haar praktische tips, wel haar verhalen

Als je interessante blogs schrijft vol praktische tips, dan komt dat helemaal goed, toch? Olga dacht van wel.

Olga is een bekende van mij. Met veel plezier schreef ze informatieve blogartikelen. Vol praktische tips over haar vakgebied, financiële levensplanning. Ze hield enorm van kennisdelen, dus dat kwam goed uit.

Elke week slingerde ze een super interessante nieuwsbrief de wereld in. Ze deed enorm haar best om daarin de meest actuele informatie over haar vakgebied te delen. En als expert dacht ze ook precies te weten wat haar lezers nodig hadden.

Maar na de druk op de verzendknop bleef het telkens akelig stil.

Eerst wilde ze dit niet tot haar laten doordringen, maar uiteindelijk moest ze het toch onderkennen. Haar artikelen met praktische tips sloegen totaal niet aan. 

Ze begreep er niets van. Want deze mensen hadden zich toch aangemeld om goed op de hoogte te blijven? Hoe zat dat dan?

Daarop besloot Olga het gewoon direct aan haar klanten te gaan vragen. Waar hadden ze in hun eigen woorden behoefte aan? En welke diepere behoeften scholen daar dan weer achter?

Daarbij ontdekte ze iets opmerkelijks: haar lezers wilden helemaal geen praktische tips lezen. Ze waren ook niet geïnteresseerd in direct toepasbare modellen of beleggingsadviezen.

Ze wilden wel haar verhalen lezen.

Want Olga had een amusante manier van vertellen. En dat leverde altijd een glimlach op.

Daarom ging Olga verhalen vertellen over haar persoonlijke leven. Eerst over grappige dingen die ze meemaakte in de supermarkt. Eigenaardige ontmoetingen. Allerlei andere voorvallen uit het dagelijkse leven.

Daarna durfde ze ook persoonlijker te worden. Ze woont samen met een vrouw. Dat is niet zomaar een huisgenoot. Het is haar geliefde. Ze vertelt nu over de misverstanden die daardoor ontstaan en heikele kwesties waar ze regelmatig tegenaan loopt.

Dat had nog een andere mooie bijvangst voor Olga.

Al schrijvend kan Olga dingen in een ander perspectief zetten.

Ze snapt beter wie ze zelf is. Ze is alert op alledaagse verhalen. En ze weet hoe ze verrassende combinaties kan maken tussen haar adviezen en persoonlijke beslissingen die mensen moeten nemen.

Sinds Olga deze verhalen gebruikt om contact te maken met haar publiek, is er veel veranderd. Ze luistert. En ze vertelt.

Haar enige doel is om een reactie te krijgen in de trant van ja dat had ik ook. Vervolgens willen mensen ook heel graag zaken met haar doen. Is die nieuwsbrief toch nog een voltreffer.

Sprankel!

 

 

 

 

 

 

 

 

Simpele aanzetjes nodig voor jouw eigen verhalen?

Laat je inspireren door deze simpele verhaalideeën, waarmee jij op een natuurlijke manier werkt aan meer zichtbaarheid. Het gaat over het delen van vakgeheimen, je waarden en je inspiratiebronnen.

Gebruik deze zinnen als ‘aanleiding’ om te gaan schrijven. Zo wordt het makkelijker om zichtbaar jezelf te zijn, bijvoorbeeld op Instagram of Facebook.

 

>> DOWNLOAD HET HIER

 

 

 

 

 

 

 

 

Over Sigrid

Verhalenmaker | Storytelling Coach | Creatieve Gids | | Auteur | Conceptontwikkelaar 

De verhalen over onszelf en de wereld beïnvloeden hoe we kijken naar onze eigen mogelijkheden.

Denk jij in problemen of in mogelijkheden? We kunnen zelf kiezen.

Je verhaal veranderen is de eerste stap in de richting van je gewenste toekomst. Ik help je om de verhalen te vinden die jou laten floreren en mensen in beweging te brengen. Ook help ik je om deze verhalen tot leven te wekken en te verspreiden.

Met verhalen baan jij de weg naar een toekomst vol mogelijkheden. Jij wordt een visionaire veranderaar, die jouw eigen verhaal gaat leven. Met helderheid, verbeelding en betekenis.

Meer weten? Laat je hier inspireren!

You may also like