Als je je druk maakt over zichtbaarheid

De grootste kracht van de mens is het vermogen om van perspectief te veranderen. Wie van blikveld verandert en in de schoenen van iemand anders gaat staan, creëert mogelijkheden. Ook als je je druk maakt over je (online) zichtbaarheid.

Het zijn elke keer dezelfde soort verzuchtingen die ik hoor bij de deelnemers aan mijn programma’s en coachtrajecten. Ze vinden het lastig om hun eigenheid te omarmen, vooral omdat ze zoveel uiteenlopende dingen kunnen en willen. Ze vinden het moeilijk om hun stem te laten horen. Of ze worstelen met hun (online) zichtbaarheid.

Meestal zijn er dit soort stemmetjes actief:

  • Wat als niemand mijn programma/blog/aanbod leuk vindt?
  • Wat als ik mensen lastig val met mijn verhaal, mijn mails of mijn posts op sociale media?
  • Wat als niemand iets koopt of zich aanmeldt?
  • Wat als ze het te duur vinden (en mij dus als een geldwolf beschouwen?)
  • Wat als ze ontdekken dat ik maar wat doe?
  • Wat als mensen me niet goed genoeg vinden?

Herkenbaar? Als jij een beetje lijkt op mijn deelnemers, vul je waarschijnlijk dit lijstje met gemak aan 🙂

Deze twijfels hebben iets gemeenschappelijk.

Ze gaan allemaal over jou.

Over jouw angsten en twijfels, jouw perfectiestress, jouw schrijftwijfel, jouw knarsende gebrek aan zelfvertrouwen, et cetera.

Je aandacht is helemaal op jezelf gericht.

Gelukkig kun je daar iets aan doen.

Want de grootste kracht van de mens is het vermogen om van perspectief te veranderen.

Focus je niet op je eigen gevoelens van ongemak, maar op de mensen voor wie je het doet. Richt je op de manier waarop jij kunt helpen.

  • Op de waarde die je levert zodat ze hun probleem oplossen.
  • Op de resultaten die ze bereiken door met jou samen te werken.
  • Op de nieuwe hoop die jij biedt.

Ga eens in de schoenen van je afnemer staan (klant, gebruiker, collega, teamleden, wat voor jou van toepassing is) en zet je creatieve vermogens in om vanuit hen te denken.

Waar dromen zij van? Wat is hun ideale leven? En wat kun jij (als ondernemer, als teamleider of als professional) doen om hun dromen waar te maken of hun obstakels uit de weg te ruimen? Wat kun jij bijvoorbeeld doen om mensen die geraakt zijn door de coronacrisis weer nieuw perspectief te bieden?

Het gaat niet om jouw getwijfel, maar om de waarde voor de ander.

Wat je nodig hebt is een hogere AD-factor. Artistieke Durfspieren. Ik schreef erover in mijn blog over deze geniale kunstenaar.

De kracht daarvan is wonderbaarlijk. Want dankzij die goedgetrainde durfspieren vertel je een ander verhaal. Zodra je met de ander bezig bent, zakt je eigen onzekerheid weg.

Probeer het maar uit!

Binnenkort vertel ik je hoe je nog meer moedige stappen zet. Stappen die jou zeker gaan helpen.

Tot dan!

 

 

 

 

 

 

 

 

Over Sigrid

Verhalenmaker | Storytelling Coach | Creatieve Gids | Auteur | Conceptontwikkelaar 

Je verhaal veranderen is de eerste stap in de richting van je gewenste toekomst. Ik help je om de verhalen te vinden die jou laten floreren en mensen in beweging te brengen. Ook help ik je om deze verhalen tot leven te wekken en te verspreiden.

Als verhalenmaker en narratief coach ga ik met jou op zoek naar de mogelijkheden. Ik reik je de woorden aan, zodat je  jouw eigen verhaal gaat leven. Met helderheid, verbeelding en betekenis.

Meer weten? Laat je hier inspireren!

You may also like

2 comments

  • Annemiek maart 15, 2021  

    Hoi Sigrid!
    Ik kom toevallig op je site omdat ik iets nodig had over Pipi Langkous. Mijn grote held en ik zie ook dat het jouw held is.
    We zaten samen bij de alten bij Prestige.
    Ik wou even zeggen: wat heb je een gave site en wat doe jij leuk werk!

    Groetjes,
    Annemiek

  • Sigrid van Iersel maart 15, 2021  

    Wat leuk Annemiek dat je me hier gevonden hebt! Ja Pipi is een van mijn grote inspiratiebronnen : ) En ik kan me helemaal voorstellen dat ze dat voor jou ook is! Diezelfde speelse energie straal jij ook uit 🙂