Verhaalideeën | Op een natuurlijke manier zichtbaar zijn met verhalen
05 mei 2020 
2 min. leestijd

Verhaalideeën | Op een natuurlijke manier zichtbaar zijn met verhalen

Je kunt goed zijn in je vak, maar het draait uiteindelijk om je verhalen. Want dankzij jouw verhalen kunnen mensen zich echt met jou verbinden.

Zichtbaarheid is belangrijk: voor ondernemers en voor mensen die in een organisatie werken. 

Hoe weten ze anders dat ze jou moeten vragen om deel te nemen aan dat nieuwe interessante project? Of dat ze bij jou moeten zijn voor die expertise die zij net nodig hebben? 

En dan denk je vooral aan sociale media, aan blogs of aan andere kanalen. De beste manier om op te vallen op deze kanalen is het delen van verhalen. Door je verhaal te vertellen, deel je niet alleen wat je doet, maar ook waarom.

Lezers lopen enorm warm voor verhalen.

Zeker als dat geen gladgepolijst verhaal is, maar iets echts en persoonlijks. Zelden kreeg ik zoveel reacties als de keer dat ik mijn verhaal deelde over mijn te vroeg overleden ouders en hoe dat de keuzes in mijn leven beïnvloed had. 

Of over de verhalen die ik geschreven heb over deze corona-tijd. Op sociale media willen mensen geen zaken doen met bedrijven, maar met mensen zoals zijzelf. Ze willen je echt leren kennen, want dan begrijpen ze ook zichzelf beter.

Ze zijn geïnteresseerd in jou, omdat jij een mens van vlees en bloed bent.

Of je hebt iets waarin ze zichzelf herkennen. Ik las laatst een boek van een financiële expert, puur omdat ze ook allerlei details over haar persoonlijke leven deelde. Daaruit leerde ik hoe zij financiële vrijheid vertaalde in haar eigen leven. Dat vond ik pas echt inspirerend. Als je je verhalen consistent doorvoert – op sociale media, maar ook in je presentaties, je blogartikelen, etc. - herkennen mensen direct waar jij voor staat. 

Wanneer mensen je een poos volgen, valt de keuze gemakkelijker op jou.

Je verlaagt daarmee de drempel om met jou in contact te komen. Ze ‘kennen’ je eigenlijk al. Zelf krijg ik regelmatig nieuwe opdrachtgevers door het delen van verhalen op sociale media. 

Persoonlijke verhalen zijn dus super waardevol. Maar oh, wat is het voor veel mensen moeilijk om er echt voor te gaan zitten en zo’n verhaal op papier te krijgen. 

Bovendien voelen veel mensen een groot ongemak bij het delen van hun persoonlijke verhaal. Terwijl dat helemaal niet hoeft.   

Laat je daarom inspireren door deze 87 verhaalideeën.

Daarmee werk jij op een natuurlijke manier aan meer zichtbaarheid. Het gaat over het delen van vakgeheimen, waarden en inspiratiebronnen

Ik heb ze alvast voor je verdeeld in handige categorieën. Gebruik de zin als ‘aanleiding’ om te gaan schrijven. Zo wordt het makkelijker om zichtbaar jezelf te zijn, bijvoorbeeld op Instagram of Facebook.  

Succes!






Over de schrijver
Jij bent de creator van je eigen verhaal. Maar het is niet makkelijk om dat verhaal te verwoorden. Zeker niet als jij als multitalent een popcornhoofd vol ideeën hebt en overal mogelijkheden ziet. Ik werk met mensen die zich niet langer klein willen houden, maar groter willen groeien. Persoonlijk en met je vak. Ondernemers met een missie, een bijzondere aanpak, heel veel kennis en/of ervaring. Samen met jou ga ik op zoek naar diepere drijfveren, kleurrijke dromen en niet te vergeten jouw missie. Jouw hogere doel, waarvoor jij het allemaal doet. Ik zie snel de rode draad en geef je helderheid. Ik help je om je verhaal te leven: van woorden naar daden. Dat doe ik door middel van coaching, online programma's en vaak ook met mijn eigen pen.