Vertel vaak over dat ene
03 augustus 2020 
1 min. leestijd

Vertel vaak over dat ene

Je verhaal de wereld in sturen en laten beklijven? Wees niet bang je verhaal vaak te delen en in diverse vormen te herhalen.

Soms heb je een geweldig idee, maar begin je er zelf van te balen. Je hebt namelijk het gevoel dat je jezelf eindeloos herhaalt. 

Als promotie toch al niet jouw grootste hobby is, voelt dat erg vervelend. Je vindt daarom dat je telkens met iets nieuws moet komen. 

Je wilt je publiek verrassen. Telkens weer een nieuwe invalshoek vinden. Als je je idee op een krachtige manier in de wereld wilt zetten, heb je inderdaad een manier nodig om dat bekend te maken.

Vaak heb je daarvoor een persoonlijk verhaal.

Waarom je dat idee bedacht hebt en waarom het belangrijk voor je is, bijvoorbeeld. Wees niet bang om dat te delen. Royaal. En vaak. 

Niet alleen in blogs of video's. Maar ook in pitches. Op sociale media. In je presentatie. Bij het koffiedrinken (of zoomcalls) met mensen uit je netwerk.

Daardoor leren mensen jou beter kennen en zullen ze jou ook beter onthouden.

Als je je idee wilt verspreiden en betrokkenheid wil krijgen van mensen, zijn herhaling en consistentie in woord en beeld namelijk van groot belang. Dezelfde soort beelden, eenvormige kleuren, dezelfde tone of voice, dezelfde missie: alles draagt bij aan een eenduidige en krachtige boodschap. 

Want met herhaling is iets opmerkelijks aan de hand. Jij denkt misschien zelf dat al die herhaling oersaai is. En ook weinig creatief. 

Maar je publiek hoort of leest steeds jouw consistente boodschap in een overvloed van andere uitingen. 

Juist daardoor onthouden ze het en gaan ze jou herkennen als de persoon die altijd ‘dat ene’ doet. En dat blijft niet alleen hangen, maar draagt ook bij aan je betrouwbaarheid.

Herhaling maakt van jou een solide baken

Wees dus niet bang om via diverse kanalen veel te herhalen. Inderdaad, die ene boodschap. Je creativiteit kun je wel kwijt in het verzinnen van telkens andere manieren om jouw verhaal of boodschap in te verpakken. 






Over de schrijver
Jij bent de creator van je eigen verhaal. Maar het is niet makkelijk om dat verhaal te verwoorden. Zeker niet als jij als multitalent een popcornhoofd vol ideeën hebt en overal mogelijkheden ziet. Ik werk met mensen die zich niet langer klein willen houden, maar groter willen groeien. Persoonlijk en met je vak. Ondernemers met een missie, een bijzondere aanpak, heel veel kennis en/of ervaring. Samen met jou ga ik op zoek naar diepere drijfveren, kleurrijke dromen en niet te vergeten jouw missie. Jouw hogere doel, waarvoor jij het allemaal doet. Ik zie snel de rode draad en geef je helderheid. Ik help je om je verhaal te leven: van woorden naar daden. Dat doe ik door middel van coaching, online programma's en vaak ook met mijn eigen pen.