Hoorbaar, zichtbaar en leesbaar jezelf
19 november 2020 
1 min. leestijd

Hoorbaar, zichtbaar en leesbaar jezelf

Wat 'zakelijk' is, is vaak ook 'persoonlijk' en omgekeerd. Voor ondernemers en andere mensen met een missie lopen die twee dingen vaak helemaal door elkaar. 

Je hoort dat duidelijk terug in podcasts van ondernemers. Daarin geven ze tips en adviezen. Maar vooral delen ze volop verhalen en ervaringen van zichzelf en hun gasten. En niet voor niets. Alles blijft beter hangen als je er een verhaal van maakt.

En zonder persoonlijke kleur is er weinig aan.

Het was ook een van de conclusies op de Podcast Summit die podcastexpert Miriam Hegger deze maand hield. Ze interviewde daarbij 21 bekende namen uit de Nederlandse podcastwereld. En als er een ding duidelijk uitsprak uit al die interviews, dan was het wel dit: podcasting is de ideale manier om hoorbaar jezelf te zijn. 

Met je eigen verhalen dus.

Je staat niet op afstand, maar je bent nabij.

Zelf doe ik natuurlijk ook mijn best om verhalen te delen. Je hoort ze in dit interview dat Chungmei Cheng van Orchid of Life onlangs met mij hield. Het werd een lang en vrolijk gesprek.   

Verhalen mogen hoorbaar zijn. En zeker ook zichtbaar, leesbaar en aanstekelijk.  

Nogal wat mensen worstelen met de vraag welke verhalen ze willen delen. Ze kennen wel verhalen, maar ze zien ook allerlei bezwaren opdoemen. Vooral als het om persoonlijke verhalen gaat. 

Geldt dat ook voor jou? Lees dan ook dit blog over het delen van verhalen!






Over de schrijver
Alles wat ik doe draait om storytelling. Het is hoe ik denk, hoe ik schrijf en hoe ik de wereld zie. Storytelling is wat mij betreft een cruciale vaardigheid om mensen bij elkaar te brengen. Maar het is niet makkelijk om dat verhaal te verwoorden. Zeker niet als jij een visionair bent of een ideeënfontein en overal mogelijkheden ziet. Als coach en mentor werk ik met ondernemers met een missie, een bijzondere aanpak, heel veel kennis en/of ervaring. Samen met jou ga ik op zoek naar diepere drijfveren, kleurrijke dromen en jouw missie in de vorm van een verhaal.