Plakkracht | Slimme tips zijn uitgewerkt
15 augustus 2022 
2 min. leestijd

Plakkracht | Slimme tips zijn uitgewerkt

Jarenlang hebben we gehoord dat je op social media, in video’s en in blogs heel veel waarde moet delen. 

Waarde in de vorm van fascinerende kennis, slimme tips en briljante adviezen.

Op die manier bouw je aan je naamsbekendheid, expertstatus en autoriteit. Ik heb het zelf ook jarenlang zo gedaan. Kijk maar hier of hier. 

Ooit was het een interessante manier om je als expert te onderscheiden. 

Maar deze aanpak is achterhaald. 

De waarheid is: tips werken nauwelijks meer. 

Internet staat vol met tips. Daar zijn je lezers natuurlijk best blij mee. Maar ze voelen zich niet (aan-)geraakt. 

Wat wel werkt? 

Inspirerende verhalen. 

Je vertelt iets over een gebeurtenis uit je eigen leven of iets dat je in je werk meegemaakt hebt. Iets amusants of iets dat anders liep dan verwacht. Aan de hand daarvan vertel je je inzichten. 

Misschien lijkt je dat te gemakkelijk. Toch lever je voor je lezer daarmee wel degelijk waarde. 

Erkenning is een van onze belangrijkste behoeften. Mensen willen zich eerst gezien voelen, voordat ze zich laten helpen.

In jouw verhaal herkennen lezers zichzelf. 

Ze herkennen de worstelingen en de emoties. Ze voelen het tot in hun diepste vezels. Ze voelen zich echt gezien en begrepen. 

Ze denken: wauw, dat is precies wat ik ook wil. En daarmee lever je een geweldig veel betekenis. 

In het programma Schrijven met Plakkracht leer je de formule voor plakkracht, die je nergens anders vindt. Mijn beproefde methode om aanlokkelijke verhalen te schrijven, waarmee je mensen raakt. En waarmee je heel veel waarde levert. 

Een van de onderdelen van die formule is trouwens de P van Persoonlijkheid (toch nog een tip!). 









Over de schrijver
Jij bent de creator van je eigen verhaal. Maar het is niet makkelijk om dat verhaal te verwoorden. Zeker niet als jij een visionair bent of een ideeënfontein en overal mogelijkheden ziet. Ik werk met mensen die zich niet langer klein willen houden, maar groter willen groeien. Persoonlijk en met je vak. Ondernemers met een missie, een bijzondere aanpak, heel veel kennis en/of ervaring. Samen met jou ga ik op zoek naar diepere drijfveren, kleurrijke dromen en jouw missie. Jouw hogere doel, waarvoor jij het allemaal doet. Ik zie snel de rode draad en geef je helderheid.