Een nieuwe website, een nieuw verhaal
09 mei 2015 
2 min. leestijd

Een nieuwe website, een nieuw verhaal

Een nieuwe website? Ja, maar nog meer dan dat. Het is ook het begin van een nieuw verhaal.

Het optekenen van levensverhalen: met dat doel startte ik in 2009 mijn bedrijf Verhaallijnen. Er zijn zoveel bijzondere verhalen die het verdienen om bewaard te blijven.

Als schrijver mocht ik diverse prachtige boeken maken, waar ik dierbare herinneringen aan bewaar. Het vastleggen van levensverhalen sprak veel mensen aan, maar helaas leverde me dat niet voldoende opdrachten op om dit als een serieuze broodwinning te zien.

Een andere richting

Na een periode van zoeken en uitproberen besloot ik helemaal te stoppen met levensverhalen voor individuele opdrachtgevers. Ondertussen waren er namelijk steeds meer organisaties die mijn hulp inriepen om persoonlijke verhalen op te tekenen.

Een daarvan was de politie, voor wie ik het boek Spoedassistentie Hoek van Holland schreef. Dat opende mij de ogen over de mogelijkheden op dit gebied.

In de ban van verhalen

Ik raakte in de ban van de kracht van verhalen om doelen te bereiken, bijvoorbeeld om organisaties te veranderen of om een missie voor het voetlicht te brengen. Ik verdiepte me intensief in de mogelijkheden van storytelling en schreef naar aanleiding daarvan het boek Toverballen voor het Brein.

Ook raakte ik betrokken bij diverse informele netwerken van storytellers en werd steeds vaker gevraagd om mijn kijk op verhalen te delen.

Op zoek naar een nieuw profiel

Mijn oude profiel van journalist en (levensverhalen-)schrijver paste niet meer. Maar wat dan wel? Dat leidde tot een nieuwe zoektocht.

Dat heeft me in ieder geval een heldere titel opgeleverd: verhalenmaker. Ik vang, vorm en deel verhalen voor organisaties met een maatschappelijke doelstelling om daarmee veranderingen tot stand te brengen of andere doelen te bereiken. Zoals een bekende mij mailde is dat een beetje magisch: het voelt als thuiskomen.

Bij dit nieuwe profiel hoort een nieuwe website, inclusief vormgeving en logo. En ook een nieuwe naam. Verhaallijnen blijft op de achtergrond als bedrijfsnaam bestaan, maar voor de website heb ik mijn eigen naam gekozen: sigridvaniersel.nl. Minder omslachtig en persoonlijker. Want mijn eigen wezen zit helemaal in dit werk.

Met mijn eigen naam als logo. En een bijbehorend mailadres. Een paar jaar geleden was ik daar nog niet aan toe, maar nu voelt dit helemaal mijn plek.

En daarom begin ik met deze website een nieuw verhaal, dat ook als een vervolgverhaal gezien kan worden. Want ik blijf zoeken naar nieuwe mogelijkheden. Fijn als jij mij daarbij blijft volgen.






Over de schrijver
Jij bent de creator van je eigen verhaal. Maar het is niet makkelijk om dat verhaal te verwoorden. Zeker niet als jij als multitalent een popcornhoofd vol idee├źn hebt en overal mogelijkheden ziet.Ik werk met mensen die zich niet langer klein willen houden, maar groter willen groeien. Persoonlijk en met je vak. Ondernemers met een missie, een bijzondere aanpak, heel veel kennis en/of ervaring.Samen met jou ga ik op zoek naar diepere drijfveren, kleurrijke dromen en niet te vergeten jouw missie. Jouw hogere doel, waarvoor jij het allemaal doet. Ik zie snel de rode draad en geef je helderheid.Ik help je om je verhaal te leven: van woorden naar daden. Dat doe ik door middel van coaching, online programma's en vaak ook met mijn eigen pen.