De energie knetterde door de zaal bij het concert dat ik laatst bijwoonde van de Haagse band Son Mieux. Leadzanger Camiel Meiresonne trok alle aandacht naar zich toe en bracht de hele zaal tot springen, klappen en stampen.
En wat doen ondernemers en leiders die een verandering in gang willen zetten?
Niks knetterende energie.
Ze verschuilen zich vaak achter een berg informatie. Of ze gebruiken cryptische taal die hun publiek maar moet zien te ontcijferen.
Met de beste bedoelingen, natuurlijk.
Maar niemand wordt enthousiast van een overdosis informatie of van verborgen codes als er een boodschap voor het voetlicht gebracht wordt.
Mensen willen geen argumenten, feiten of bespiegelingen. Daarmee raak je niet de kern van wat mensen in beweging brengt.
Wat is dan wel essentieel om een beweging te starten of een verandering teweeg te brengen?
Jouw toegevoegde waarde ligt in de onderscheidende inzichten die alleen jij op die manier kunt verwoorden.
Omdat jij een ervaring zelf doorleefd hebt. Of omdat jij je warrige achterkant van het borduurwerk kent en ten diepste weet waar je over praat.
Wie zijn verhaal knettergoed naar voren kan brengen, kent het geheim: een hoge Fascinatie Factor.
Precies waardoor je publiek wél in actie komt en uitkijkt naar jouw verhalen.
Benieuwd wat jouw Fascinatie Factor is?
Speciaal voor mensen die het verschil willen maken heb ik een quiz ontworpen om die Fascinatie Factor te ontdekken.
Je vindt deze quiz hier:
>> Ontdek je Fascinatie Factor
Je krijgt er ook een 3-stappenplan bij om snel de eerste meters te maken.
Superleuk als je even meedoet met de quiz!