Ben jij een ondernemer en heb jij je eigen website? Dan ben ik benieuwd wat voor type jij bent als het gaat om het schrijven van je persoonlijke verhaal op je website.
- Ben jij bijvoorbeeld de eeuwige beginner, die enorm aanhikt tegen de Over Mij-pagina?
- Simpelweg omdat je geen idee hebt wat je over jezelf moet melden?
- En het liefst ook nog uniek, to the point, samenhangend, onderscheidend en origineel?
Toe maar!
Of ben jij de herschrijver, die telkens een nieuwe versie produceert van je persoonlijke profieltekst? Omdat het er nog steeds niet precies zo staat zoals je het werkelijk wil? Of omdat je 'het' nog steeds niet in de precies juiste woorden kunt vatten?
Of vind jij enorm veel verschillende dingen interessant en heb je veel uiteenlopende talenten? Als allesvreter kun jij niet kiezen (en dat begrijp ik volkomen). Daardoor heb je nog steeds geen idee wat jouw ultieme levensdoel is. En al helemaal niet hoe je dat onder woorden brengt.
Toch voel je een steeds hogere druk om met iets samenhangends te komen dat hout snijdt. Het gevolg is een eindeloze worsteling van proberen, herschrijven en opnieuw beginnen.
Herken je je in een van bovenstaande types?
Het komt erop neer dat je op een hele andere manier mag gaan kijken.
Niet alleen naar die Over Mij-Pagina, maar ook naar jezelf als ondernemer, je aanbod en je eigen verhaal.
Want die woelige zoektocht naar de beste bewoordingen over jezelf... voor een groot deel kun je die struggle achterwege laten.
Jouw belangrijkste focus mag iets heel anders zijn.
Je Over Mij-Pagina is namelijk niet alleen bedoeld als een voorstelrondje om jezelf op een aantrekkelijke manier te introduceren aan nieuwe bezoekers.
Want om resultaten te boeken als ondernemer wil je dat mensen je gaan volgen en uiteindelijk klant bij je worden. Daarvoor is iets anders nodig. Je lezer dient zich werkelijk in het verhaal te kunnen herkennen. Jouw Over-Mij-pagina gaat dus allereerst over jouw lezer.
Op jouw krachtige verhaal!