Je expertise is niet genoeg, zelfs niet als je altijd kwaliteit levert
16 februari 2024 
1 min. leestijd

Je expertise is niet genoeg, zelfs niet als je altijd kwaliteit levert

In een ideale wereld spreken goede ideeën voor zichzelf. Mensen weten dat ze bij jou moeten zijn, vanwege jouw schat aan ervaring en de kwaliteit die je aflevert.

Maar we leven niet in die ideale wereld.

Misschien voel jij je niet gezien of voldoende op waarde geschat, omdat je niet genoeg erkenning krijgt voor je expertise. In onze wereld is de kracht van een idee, missie of werk afhankelijk van het verhaal waarin je je boodschap verpakt.

Als je voor jezelf werkt, dan heb je daarbij goud in handen. Want jij hebt de mogelijkheid om veel persoonlijker te communiceren dan grote bedrijven. Je bent niet een medewerker zonder gezicht, maar een mens met een eigen verhaal.

Het is goed om je hiervan bewust te zijn: mensen komen voor al je kennis, maar voor je levenslessen, inzichten en onderscheidende visie. Ze komen voor jouw eigen stem, want jij bent de rode draad die alles verbindt.

Mensen vertrouwen je omdat ze het gevoel hebben dat ze je al kennen.

Dat maakt de drempel om naar je toe te komen een stuk lager dan in een grote organisatie of opleidingsinstituut. Ze gunnen je makkelijker iets.

Die persoonlijke kleur is ook precies wat zo spannend is, bijvoorbeeld bij het maken van een profieltekst of de Over Mij-pagina op de website.

Aan de ene kant denk je: is het wel bijzonder en onderscheidend genoeg? Aan de andere kant wil je niet uit de toon vallen, want je hebt geleerd om juist zo gewoon mogelijk te doen.

Maar het hoeft niet groot en spectaculair te zijn wat je deelt. Op je Over Mij-pagina mag ook gewoon een klein stukje te onthullen, een smakelijk voorproefje van wie je bent, wat je doet en waarom jij daar zo gedreven in bent.

Dan trek je ook de juiste mensen aan.

Jij mag bovendien kiezen welke stukjes je toont en wat je liever voor jezelf houdt. Het is jouw verhaal, dus jij mag zachte grenzen trekken en de koers bepalen.

Storytelling is heel persoonlijk.

Alleen al om die reden is jouw verhaal onderscheidend. Je blijft dicht bij jezelf en waarom het van waarde is voor de ander.

Hoe je dat doet, dat leer je in de training over het schrijven van je Over Mij-pagina. Deze training gaat over helderheid, in je hoofd en op je website. Je krijgt eindelijk scherp wat je moet vertellen, zodat jij dat verhaal straks met vertrouwen én trots op je website zet.

Doe je mee?

Dit is de aanmeldpagina: Knallen met je Over Mij-pagina.






Over de schrijver
Alles wat ik doe draait om storytelling. Het is hoe ik denk, hoe ik schrijf en hoe ik de wereld zie. Storytelling is wat mij betreft een cruciale vaardigheid om mensen bij elkaar te brengen.Maar het is niet makkelijk om dat verhaal te verwoorden. Zeker niet als jij een visionair bent of een ideeënfontein en overal mogelijkheden ziet.Als coach en mentor werk ik met ondernemers met een missie, een bijzondere aanpak, heel veel kennis en/of ervaring. Samen met jou ga ik op zoek naar diepere drijfveren, kleurrijke dromen en jouw missie in de vorm van een verhaal.