Missie | Waarom timing cruciaal is (maar anders dan je denkt)
11 mei 2023 
1 min. leestijd

Missie | Waarom timing cruciaal is (maar anders dan je denkt)

  • Al mijn inspanningen leveren niets op. 
  • Mensen reageren niet. Soms openen ze mijn mails niet eens.
  • Ik doe zoveel, maar mijn verhaal lijkt niet over te komen.

Zomaar wat uitspraken die ik mijn klanten vaak hoor zeggen. Eerlijk gezegd was het super herkenbaar, want ik sprak ze zelf ook uit.

Ik ploeterde maar voort. 

Geen idee aan welke knoppen ik moest draaien om mijn doelen te bereiken. Ik probeerde van alles uit, maar reacties bleven uit.

Totdat ik op een luchtige manier contact zocht met de mensen met wie ik al eerder gewerkt had. Gewoon een belangstellend berichtje sturen om te vragen hoe het met hen was. En hoe het afgelopen was met hun laatste project.

Ik kreeg superleuke reacties terug. 

Iedereen was nog steeds blij en betrokken. Er speelde het nodige lief en leed. Er ontstonden enkele mooie gesprekken.

En ik deed een belangrijk inzicht op.

Het lag niet aan mijn teksten, voorstellen of presentatie. En al helemaal niet aan mij. Het was evenmin een gebrek aan interesse waardoor mensen niets lieten horen..

Nee, er speelden andere dingen. 

Mensen hebben hun handen vol aan een nieuwe opleiding. Ze zijn net gekozen als voorzitter van de OR. Ze zijn nog aan het herstellen van een ziekte. Een van de ouders heeft mantelzorg nodig. Ze staan voor een verhuizing.

Mensenlevens zitten overvol.

Er gebeurt van alles. En ze willen heus wel, maar ze willen ook nog zoveel andere dingen.

Het ligt dus niet aan jouw teksten, filmpjes of podcasts. Ook niet aan de korting die je wel of niet geeft. Of aan je creatieve insteek (of het ontbreken daarvan).

Een missie uitvoeren en resultaten zien is een kwestie van lange adem. Er zijn heel wat momenten waarop je de moed erin moet zien te houden.

En toch... Als je iets doet waar werkelijk behoefte aan is, dan komen de mensen wel.

Op het moment dat het hen past. 

Timing is dus cruciaal. Niet jouw timing, maar die van hen.

Blijf daarom je verhalen delen waarin je iets betekenisvols deed of een verandering in gang zette. Deel inspirerende voorbeelden. Het begint altijd met de eerste stap.






Over de schrijver
Alles wat ik doe draait om storytelling. Het is hoe ik denk, hoe ik schrijf en hoe ik de wereld zie. Storytelling is wat mij betreft een cruciale vaardigheid om mensen bij elkaar te brengen.Maar het is niet makkelijk om dat verhaal te verwoorden. Zeker niet als jij een visionair bent of een ideeënfontein en overal mogelijkheden ziet.Als coach en mentor werk ik met ondernemers met een missie, een bijzondere aanpak, heel veel kennis en/of ervaring. Samen met jou ga ik op zoek naar diepere drijfveren, kleurrijke dromen en jouw missie in de vorm van een verhaal.